برخی از قضایای نقطه ثابت مشترک که برای خود نگاشتهای که در دو شرط انقباظی انتگرال گونه صدق می کند

پایان نامه
چکیده

در این پایان نامه نوع خاصی از انقباض ها موسوم به نوع انتگرالی را مورد مطالعه قرار داده ایم . در واقع اینگونه انقباض تعمیمی از انقباض اصلی باناخ می باشد. پس از ارائه انقباض انتگرالی، نگاشت هایی با فاصله های متغیر را معرفی می کنیم و به بیان رابطه بین نقطه ثابت مشترک این نگاشت ها در شرایط انقباضی انتگرالی می پردازیم. همچنین این انقباض را در فضاهای g- متریک و شبه متریک مورد بررسی قرار می-دهیم و در انتها به تعمیم شرایط انتگرالی می پردازیم .

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

قضایای نقطه ثابت در خصوص نگاشتی که در یک شرط کلی انقباض از نوع انتگرالی صدق می کند.

در این پایان نامه، ابتدا وجود نقطه ی ثابت برای نگاشت های انقباضی در حالت انتگرالی را بررسی می کنیم. در فصل دوم نتیجه ی فصل اول را برای انواع دیگر از انقباض های انتگرالی مورد مطالعه قرار داده و ارتباط بین آن ها را بیان می کنیم. در فصل سوم، فضای متریک مخروطی را معرفی کرده ایم و نتیجه ی فصل اول را در این فضا ارائه می دهیم. نهایتا، در فصل چهارم، فضای متریک g - مخروطی را معرفی و وجود نقطه ی ثابت مش...

15 صفحه اول

حلقه های نوتری که در شرط رادیکال صدق می کنند

این رساله شامل دو فصل می باشد. ابتدا مفهوم بعد کرول حلقه یا مدول و بعد مدول با توجه به زیرمدولهای مشخص معرفی شده و برای بعضی مدولهای با تولید متناهی مانند مدولهای ضربی، ارتباط بین این دو بعد را بدست می آوریم. هدف اساسی فصل دوم، تعمیم مفهوم شرط رادیکال می باشد. بهمین منظور شرایطی را فراهم کرده که این مفهوم از حالتهای خاص (حلقه ‏‎(ufd)‎‏ با بعد کرول یک) به حلقه ها و مدولهای کلی تر، تعمیم داده شود...

15 صفحه اول

قضایای نقطه ثابت مشترک برای توابع انباضی ضعیف توسعه یافته تحت شرط ضعیف میر-کیلر توابع

در این مقاله به اثبات قضایای نقطه ثابت برای توابع مجموعه ای مقدار می پردازیم و بعضی از شرایط ضعیف انقباضی را توسیع می دهیم.  نتایج ما نتایج چنگ-چن و چریچ  را توسیع می دهد. در انتها با یک مثال توسیع بودن نتایج را نشان می دهیم.

متن کامل

روزی که GPS آسمان ها را تسخیر می کند

تا قبل از ظهور GPS، علم ناوبری در تعیین موقعیت به هنگام روز از دقت خوبی برخوردار نبود. اما حداقل جای بسی امیدواری است که خورشید و ستارگان و اجرام سماوی دیگر توسط ابرقدرت­ها کنترل نمی­ شوند. نگارنده در اینجا به سیستمی اشاره می­ کند که همواره سمت و جهت خویش را از پنتاگون و نیروهای نظامی ایالات متحده دریافت می­ کند، و با قدردانی از وجود کثرت اجرام سماوی است که این امر امکان­ پذیر شده است.

متن کامل

قضایای نقطه ثابت برای نگاشتهای مرکز دار

در این مقاله به اثبات قضایای نقطه ثابت برای دسته جدیدی از نگاشتهای غیر خطی موسوم به نگاشتهای مرکزدار پرداخته ایم.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) - قزوین - دانشکده علوم پایه

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023